Alles wat je aandacht geeft groeit

door | mei 14, 2019 | SEO, Social media, Websites | 0 Reacties

Ik ben het type dat zelfs een cactus nog laat verwelken, omdat ik deze sterke planten toch nog te weinig water geef. Ik sta er niet bij stil, stel het te lang uit en dan sterft zelfs de meest robuuste cactus…

Alles wat je aandacht geeft groeit. Dat geldt voor planten, voor jouw huisdieren en ook jouw website.

Ik merk het regelmatig bij websites die ik ooit in een opwelling hebt ingericht. Door netjes de juiste woorden te gebruiken en me te verdiepen in SEO wist ik de nummer één positie te verwerven met de juiste zoekwoorden. Mijn aandacht werd verlegd naar nieuwe sites en andere uitdagingen.

Zodra ik een nieuw project start zie ik direct weer de resultaten. Omdat ik er veel aandacht aan besteed groeit een site als kool … tot ik me weer op iets anders stort en de resultaten terugvallen.

Vergelijk het met fitness. Bij de jaarwisseling heb je als goede voornemen om driemaal per week naar de sportschool te gaan. Dat gaat even goed, je ziet resultaat op de weegschaal en in de spiegel, tot het moment aanbreekt dat je niet meer voldoende gemotiveerd bent om naar de sportschool te gaan. Je maakt excuses voor jezelf; je hebt het te druk deze week, het regent, jouw sportkleding zit in de was etc.

Hetzelfde zal gebeuren als je steeds van website naar website springt. Zodra je met een nieuw project start verlies je de aandacht voor het vorige idee, en deze cyclus blijft zich herhalen. Je kunt dit patroon doorbreken door te kiezen voor enkele websites die voor jou echt belangrijk zijn, en daar aandacht aan blijven geven.

Bekijk het voorbeeld hieronder. Dit zijn de resultaten van een website waar ik na lange tijd weer besloot om extra aandacht aan te geven. De positieve resultaten kwamen snel weer terug, veel sneller dan ik met een nieuwe website zou kunnen bereiken.
Maar hoe kun je aandacht geven aan een website?
Water geven helpt niet…

Bij onderstaand voorbeeld heb ik de volgende verbeteringen doorgevoerd:

  • Er werden nieuwe pagina’s toegevoegd.
  • Er werden nieuwe artikelen toegevoegd.
  • De website en nieuwe content werd actief gedeeld via social media.
  • Bestaande pagina’s werden vernieuwd, verbeterd en aangevuld.

De resultaten spreken voor zich:

grafiek

Hier zijn nog een aantal zaken waarmee je aandacht aan je site kunt geven:

  • Maak nieuwe interne links.
  • Maak nieuwe externe links (let op wel op een duurzame manier zie ook: Linkbuilding).
  • Pas de teksten aan die in Google worden weergegeven. Door een pakkende titel te bedenken en de meta beschrijving te verbeteren zal de CTR (Click Through Rate) verbeteren met als resultaat meer bezoekers.
  • Maak actief gebruik van social media om traffic vanuit deze diensten naar jouw website door te sturen.

    * onderaan dit artikel lees je hoe je onweerstaanbaar kunt worden op social media!

Geef aandacht aan jouw website, social media profielen en volgers. Zo trek je niet alleen meer bezoekers maar ook meer klanten.

De weg van de minste weerstand

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? In plaats van drie keer zwoegen in de fitness ruimte tussen zwetende sporters, kun je ook met zo’n trillend apparaatje jouw buikvet laten smelten. Tenminste dat is wat ze beweren op de commercials die op t.v. komen wanneer je weer eens te lui bent om de afstandsbediening te pakken. Dat klinkt toch fantastisch? Nooit meer naar de sportschool gaan en voortaan met een sixpack op de bank Netflix kijken.

Zo kun je ook denken over websites. Je koopt een site met de belofte hoog te scoren. Alles lijkt te kloppen; het is een eenvoudig syteem… je ziet voorbeelden van sites die die er succes hebben met het systeem dat jij koopt…Achterover leunen en incasseren dus, dat wil toch iedereen?
Maar wanneer je  goed naar de sites kijkt die écht succesvol zijn met het systeem dat jij koopt dan zie je dat er continue aandacht besteed wordt aan de sites… Er is veel content en dagelijks komt er weer iets nieuws bij. De bezoekers worden steeds weer geprikkeld om langs te komen, tijd door te brengen op de site en mogelijk ook producten of diensten aan te schaffen. De topresultaten in Google zijn eigenlijk altijd het resultaat van zweten en zwoegen, niet van achterover leunen en een snelle route zoeken.

Als aandacht voor jouw website voldoende is, waarom heb je dan nog SEO nodig? Net zoals jouw cactus met een zak chips niet gaat groeien en bloeien, zul je ook voor jouw website aandacht op de juiste manier moeten geven. Helaas zijn er veel sites die vol zitten met technische problemen. Zo is er bijvoorbeeld niet gedacht aan een meta beschrijving voor Google, prachtige pagina’s laden veel te langzaam waardoor bezoekers wegklikken, er wordt geen gebruik gemaakt van https en ga zo maar door…

Door jouw aandacht op de juiste wijze in te zetten op basis van SEO methoden die écht werken zal het geen verspilde energie zijn. In help ondernemers die verder willen komen met SEO trainingen om het maximale uit hun inspanningen te halen. Om alvast een goede basis te leggen bied ik een platform aan waar de technische details alvast in orde zijn. Dan hoef jij alleen nog maar aandacht te geven aan jouw eigen succesvolle website, want achterover leunen op de bank gaat echt niet werken.

*Naast SEO technieken om zichtbaar te worden voor je klanten kun je ook klanten naar je website krijgen door aandacht te geven aan je social media.
Wil jij ook meer klanten door onweerstaanbaar te zijn op social media? Lees dan het gratis ebook op onweerstaanbaaronline.nl

SEO Alles wat je aandacht geeft groeit