Help, mijn concurrent staat hoger dan ik!
Jij hebt het helemaal voor elkaar!
Jouw website is volledig geoptimaliseerd op een specifiek zoekwoord.
Er staat voldoende tekst op de site, je gebruikt mooie afbeeldingen die snel laden, alles ziet er picobello uit …
Toch staat jouw grootste concurrent hoger in de zoekresultaten!
Met een pagina waar drie kromme zinnen op staan en een plaatje dat er niet uitziet!
Komt je dit bekend voor?
Hoe is dit mogelijk? Doe jij iets fout, of weet de concurrent iets wat jou niet verteld is?
Op deze pagina leggen we uit wat er aan de hand is, én hoe je dit kunt oplossen.
SEO reikt verder dan het oog kan waarnemen…
Het spreekt voor zich dat de inhoud van een website in orde moet zijn.
Toch is het niet mogelijk om jouw concurrenten eventjes te verslaan met een extra alinea tekst of pagina optimalisatie.
Het Google algoritme houdt ook rekening met andere SEO factoren waaronder:
1. Tijd
Ouderdom wekt vertrouwen op.
Een domeinnaam met pagina’s die al lange tijd online staan worden als ‘betrouwbaar’ gezien door het algoritme.
Je kunt de klok helaas niet terugdraaien, het betekent wel dat je geen tijd te verliezen hebt met bouwen aan een kwalitatief goede website.
2. Relevante links
Links naar jouw pagina’s zijn belangrijk, je kunt er hier meer over lezen.
Er is software waarmee je kunt bepalen op welke websites jouw concurrent links heeft staan naar hun eigen pagina.
Het is heel goed mogelijk dat jij hier ook een link aan kunt vragen.
Unieke links zijn ook van belang, werk dus aan relevante links vanuit betrouwbare bronnen met autoriteit.
Neem gerust contact op voor een link onderzoek als je dit zelf niet kunt bepalen, we helpen je graag verder.
3. Een website is nooit af!
Voor een uitgebreide uitleg kun je de blog ‘alles wat je aandacht geeft groeit’ lezen.
In het kort komt het hierop neer; wanneer de website stil blijft staan zal deze in de zoekresultaten gaan dalen.
Je kunt de site levendig houden door een blog te starten, en de artikelen via social media te delen.
Als je dit goed aanpakt zul je direct meer zichtbaarheid creëren.
Je zult meer bezoekers naar de site trekken wat weer tot nieuwe klanten kan leiden.
Tijdens dit proces zul je ook de resultaten in Google zien verbeteren.
Zo snijdt het mes aan twee kanten!
Is er een Quick Fix?
Iedereen is op zoek naar die ‘Quick Fix’, een snelle oplossing voor jouw probleem.
Toch ligt het niet zo eenvoudig… Google ziet relevantie en kwaliteit als zwaarwegende criteria.
Na het doorvoeren van de Panda update in het zoekmachine algoritme werden pagina’s met een gebrek aan content afgestraft door de zoekmachine.
Hoewel die ‘magere’ site met drie kromme zinnen via linkbuilding de invloed van de pagina kan proberen te verbeteren, zal de relevantie afnemen.
Dan is het slechts een kwestie van tijd dat een inhoudelijk goede pagina de koppositie zal overnemen.
Geef nooit op!
Goede SEO is een lange termijn strategie.
Je kunt met korte termijn SEO strategieën werken, maar die leveren tevens voor een korte periode resultaat op.
Als je veel bezig bent met de positie in Google zoekresultaten kunnen die pieken en dalen erg frustrerend werken.
Als je zoekmachine optimalisatie ziet als een structureel onderdeel van de onderneming, en de focus legt op inhoud, dan zul je vanzelf zien dat Google deze inzet gaat belonen. Dat noemen we duurzame SEO.
Je zult meer bezoekers gaan converteren naar klanten, omdat je kwalitatief hoogstaande content biedt met een uniek karakter.
Dan laat je de SEO ‘hackers’ op den duur verder achter je, of beter gezegd ONDER jouw positie in Google!
Op een gegeven moment verdwijnt de concurrentie vanzelf, omdat jij bezig bent met duurzame SEO.
Meer weten over duurzame oplossingen bij zoekmachine optimalisatie?
Vraag dan een gratis strategie gesprek aan bij ons. Samen gaan we voor kwaliteit!
0 reacties